Érdekes óvodai beszoktatás

Zsu, 2010, Szeptember 8 - 17:36

Sziasztok,

Ma nagyon felháborodtam az oviban történtek miatt, szeretném kérni a tanácsotokat, mit lehet tenni ilyen esetben. Kislányom most kezdte az ovit, ma volt az 5. napja, hogy jár. Előtte nem volt bölcsis, úgyhogy nem megy egyszerűen a beszoktatás. A második nap lelökték a csúszdáról, amiről az orrán lévő horzsolás árulkodott. Nem tűnt fel senkinek, vagy egyszerűen csak ráhagyták, hogy sír, mert úgyis kicsi és hiányol. Na jó, ilyenek történnek. DE a mai napon egy kisfiú úgy megpofozta, hogy az egyik oldalon sebes lett és bedagadt (gondolom holnapra szivárványszínű), a másik oldalon "csak" piros. Az óvónéni elmondása szerint középsős kisfiú volt (de ez persze úgy derült ki, hogy a lányom mondta el, mikor megkérdeztem, mitől olyan csúnya az arca és rákérdeztem az óvónőtől vajon mi is történt). Ráadásnak fejbe is vágták és még a sapkáját is elvették és miután beledöngölték a sárba, kidobták az oviból. Az egészben az a felháborító, hogy ezt nyugodtan megtehetik vele és senkinek nem tűnik fel. Legközelebb mi lesz? Mentőt kell majd hívni? Ráadásul amúgy sem nagyon volt kedve menni oviba, ezzel most aztán még nagyobb kedvet csinálnak neki. Azt már sikerült elérni, hogy az eddig nyugodtan alvó kislányom kétszer riadt fel sírva a délutáni alvásból... Első felindulásomban ki akartam venni, de most, hogy lenyugodtam, adok egy kis időt, meglátom, mi lesz. És a felháborodott férjem kíséretében holnap bemegyünk ezt megbeszélni. Van ötletetek az ilyen esetek megoldására vagy inkább elkerülésére?
Köszi előre is a hozzászólásokat!

Üdv,
Zsu



Sági Zenina képe
Nagyon durva amit írsz. Mit
Sági Zenina, 2010, Szeptember 8 - 19:58

Nagyon durva amit írsz. Mit mondott az óvónéni, hogy

a) miért nem látta?
b) mit mondott az eset után az "verekedőnek"?
c) mit mondott a kislányodnak, hogy megnyugtassa?
d) mit fog tenni, hogy megelőzze a következő esetet?????????

Ezeket mindenképp tisztáznám. Ha nem kapnék megnyugtató választ, akkor a vezetőóvónőhöz fordulnék. Esetleg csoportváltás, még gyorsan, ha nem túl nagy megrázkódtatás. Ha a vezetőnő sem kooperatív, akkor keressetek másik ovit. :(

O. Szabó Rita képe
sajnálom
O. Szabó Rita, 2010, Szeptember 8 - 20:10

Sajnálom, ami a kislánnyal történik-történt, főleg, hogy ebben a nehéz időszakban még rossz élményeket is szerez. Mindenképp a megbeszéléssel kezdd, az a legtisztább. Óvónővel, vezetővel, a verekedősök szüleivel. Az egyébként nekem sem fér a fejembe, hogy történhetnek ilyen durva dolgok felügyelet mellett. Mi is épp beszoktatunk, nálunk a kicsiket kiemelt figyelem övezi óvodaszinten. Balesetek, kisebb gyermeki kegyetlenkedések előfordulnak, de az óvoda nevelési intézmény, ott ezt a saját kereteiken belül kezelniük kéne. Szerintem is adj időt és szülői érzéseidre hagyatkozz a döntésnél. (A közösséghez szokás eleve megrázó lehet, a felébredések, rossz álmok, bepisilés talán még beleférnek.)

Köszönöm sz ötleteket!
Zsu, 2010, Szeptember 8 - 20:57

Köszönöm sz ötleteket! Zenina: az a, b, d pontokra nem tudok mit mondani, majd holnap szeretném ezeket tisztázni. Miután fél órát töltöttünk a sapka kereséssel, és már az öltözőpadon majdnem elaludtak a lányok, így inkább haza mentünk. A c-re tudok válaszolni, mert a lányom azt mondta, hogy senki sem ment oda hozzá (ő meg azért még kicsi, hogy egy "idegenhez" fusson, ha van valami baja. Most kioktattuk, hogy rögtön szólni kell, ha ilyen történik. Az csak hab a tortán, hogy valaki a csúszdáról sem engedte lecsúszni, addig fent ücsörgött, persze ezt sem látták, holott a csúszdánál mindig van felügyelet - az óvónéni szerint :/
Rita: szerintem is az óvonők dolga tidztázni a dolgot, de ehhez szerintem nem kellene külön nekem bemenni és kérni... A másik lányomat "csak" megkarmolták valami játék miatt. Holnap már okosabb leszek...

MolnarMoni képe
Kiscsoport
MolnarMoni, 2010, Szeptember 8 - 22:39

Wekerlei beszoktatással kapcsolatban nincs még tapasztalatom, de máshol (ahova korábban járt a lányom) úgy van, hogy az udvaron elkülönítve vannak a csoportok, a kiscsoportosok még csak véletlenül sem keverednek a nagyok közé, így az ilyen konfliktusok eleve ki vannak zárva. Megvolt, hogy melyik csoport melyik játékokon játszhat, és az elején még szalaggal is körbe volt kerítve a kicsik része. Így az óvónők is könnyebben szemmel tudták tartani őket és tényleg nem fordulhatott elő, hogy a 7 éves nagyfiú nekimenjen a kis 3 évesnek.
Bár nyilván nem ez a lényeg, de: jól sejtem, hogy ez a Vonás utcában történt?
Kérlek, tájékoztass majd minket is a folytatásról!

válasz az oviból
Zsu, 2010, Szeptember 10 - 09:43

Igen, Móni, jól gondolod.
Végülis annyi volt a válasz tömören a lényeg összefoglalva, hogy a kicsi ne menjen oda, mert akkor kaphat. És ez egy természetes (???) dolog, ha a kicsi odamegy a nagyhoz és pl. egy játékot vinne el, akkor a nagy nem adja oda és megvédi a saját maga módján. Tehát a kicsi azt a rézt használhatja az udvarból és azokat a játékokat, amiker meg tud szerezni erővel a nagyokkal szemben. Hát, a lányaim nem túl jó eséllyel indulnak... De azért kaptunk ígéretet, hogy a vezetővel beszélnek arról, hogy le legyen kerítve egy rész a kicsiknek (mondtuk, hogy anyagilag és munkával is beszállnánk), bár szerintem ebből semmi nem lesz. Most megpróbálom a szülőkkel felvenni a kapcsolatot, hátha valaki jó ötletnek találná a lekerített részt és ha többen kérjük, talán elérünk valamit. Igazából pesszimista vagyok ezügyben, szerintem minden marad a régiben, majd "edződnek" a gyerekek. Csak ne legyen a vége mentő...
Ja, azt elfelejtettem említeni, hogy az is indok volt, hogy nem lehet 109 gyerekre figyelni az udvaron!? :O

Sági Zenina képe
Juj! Ne menjen óvónőnek.
Sági Zenina, 2010, Szeptember 10 - 10:01

Juj! Ne menjen óvónőnek. Vagy ne vigye ki az udavarra. Jézusom.

MolnarMoni képe
Hát...
MolnarMoni, 2010, Szeptember 10 - 11:59

Jó hírek... A kicsi még csak várólistás (ott voltam a szülőin, rémlett, hogy volt egy kislány ikerpáros anyuka), így nem tudom, a támogatásom mennyire számít, de mint már mondtam, szerintem a kicsik elkerítése teljesen jó megoldás, az volt a másik oviban is, és szerintem az sem lehet kifogás, hogy kevés a játék, a másik oviban se volt sok, mégis eljátszottak a nekik kijelölt helyen prímán. És akkor nem kifogás, hogy nem lehet 109 gyerekre egyszerre figyelni. Ömlesztve tényleg nem lehet egyszerű, de hát akkor megoldást kell találni. Nem olyan nagy az udvar (sajnos), hogy ne lehessen belátni, és ha valaki sír, ne lehessen észrevenni. Szerintem. Egyébként tudtommal abban az időben, amikor az udvaron vannak, már mindkét óvónő bent van (vagy tévednék?), így 8 óvónő jut 109 gyerekre, az meg nem olyan rossz arány. Huh, remélem, a nagylányom már nem hagyja magát az udvaron bántalmazni...
Privátban megírnád, hogy úgy egyébként milyenek eddig az óvónők? A nevemre kattintva valahol ki lehet választani a kapcsolatot (nem szeretném itt most közhírré tenni a címem). Előre is köszi.

Sági Zenina képe
Remek.
Sági Zenina, 2010, Szeptember 10 - 09:42

És a "miért nem látta?" című kérdésre mi volt a válasz? Meg arra, hogy mit mondtak a verekedőnek? És arra, hogy hol a határ? Ez elég nevetséges pedagógusi válasz. (Már bocs, de anyukám óvónő volt, a nővérem is az. Ez nem normális hozzáállás.)

szerintem sem megoldás hagyni az agresszivitást
Zsu, 2010, Szeptember 10 - 09:50

A miért nem látta kérdésre az volt a válasz, hogy épp másik gyerekkel volt elfoglalva (ez végülis belefér, még lehetséges is), viszont nem kis idő, amig megpofozzák, rácsapnak a fejére, letépik a sapkáját és az óvodán keresztülszaladva kidobják. És gondolom eközben a lányom sírt... Állítólag egy másik óvónéni ment oda és elvitte beszélgetni a rosszalkodót. Azt mondták, hogy ez egy ilyen gyerek. De akkor nem kellene fokozottabban figyelni rá?
Hát, hogy hol a határ, mi fér nekik bele, azt nem tudom, de úgy vettem ki, hogy ez még teljesen normális dolog (én mint szülő, valószínűleg nem negedném, hogy ezt tegye a gyerekem); mikor a csúszdáról lelökést említettem, úgy tűnt, még az is belefér... Csak azt nem tudom, az is belefér-e, ha mondjuk úgy lökik le, hogy maradandó károsodást szenved, az belefér-e.

?
anitak, 2010, Szeptember 10 - 11:47

Móni, miből gondoltad, hogy erről az oviról van szó? Csak kíváncsiságból kérdezem.

Zsu, nagyon sajnálom a kislányod, el tudom képzelni milyen nehéz lehet nektek, az én lányom is most kezdte az óvodát. Ő vegyes csoportba jár, csak négyen vannak kicsik, a többi mind idősebb. Szerencsére ők felkarolják, terelgetik a kisebbeket.

MolnarMoni képe
Épp most írtam a választ,
MolnarMoni, 2010, Szeptember 10 - 12:00

Épp most írtam a választ, abból kiderül. Nem a rossz taapsztalat miatt ;) csak elég nagy véletlen lenne, hogy másik oviban is pont két ikerkislány van a kiscsoportban.

Rekacs képe
semmi verekedés!!!!
Rekacs, 2010, Szeptember 10 - 14:45

Sziasztok!
Szerintem semmilyen verekedés nem szabad,hogy beleférjen! Hát micsoda dolog ez....meg,hogy 109 gyerek sok....nekem meg 28 km vonal sok...és sajnál engem valaki? A kárpótlásom a fizetésem és az elégedett megrendelő...hát vigasztalódjon az óvonéni is abban, a fizetése tudom,nem sok,de a szerető gyerekek és szülők azért csak érnek valamit...jaj,jól felháborodtam.

Amúgy mi is most szokunk. Bár nekem könnyű,viszonylag,hisz egy hat és egy négy évesem van és már oviból jövünk. De vannak a csoportban kicsik is és itt is kicsi az udvar.
Az óvónéni pedig épp a minap fogadott azzal,hogy biza a kölköceim összeverekedtem,ami nem ritka nálunk, és én nem is tudok vele sokszor mit kezdeni...de ő közölte,hogy semmi verekedés az oviban nincs!!! Testvérháború sincs.....és a gyerekeim ezt tökre meg is értették,szóval tudnak valamit,mert átvitték rajtuk mintegy hét nap leforgása alatt.

Így én elmondhatom,hogy nagyon elégedett vagyok az eddigi alakulással:)

Zsu, én feltétlen beszélnék az óvónénivel,hogy neked nem fér bele a verekedés,hát nekik se férjen bele...nem lekerítés,meg ilyasmi kell,egyszerűen végezzék a dolgukat és figyeljenek a gyerekekre. Persze csak diplomatikusan,nehogy a gyereken csattanjon!...

ezek szerint jobb a vegyes csoport
Zsu, 2010, Szeptember 11 - 11:38

Úgy látszik, a vegyes csoportokban inkább arra nevelik a gyerekeket, hogy a kicsiket szívesen fogadják és segítsenek nekik. Bár itt is volt jó tapasztalatom, igaz nagycsoportos kislányokkal, akik azt mondták, hogy nekik kell példát mutatni a kicsiknek és segíteni. Hát, az vígasztal, hogy talán elenyésző az agresszív, rosszalkodó gyerekek száma és győz a jóság :)
Hogy őszinte legyek, az, hogy jobban kell figyelniük az óvónőknek, az már másban is felmerült, de ez az, ami szerintem nem fog változni. Az udvaron mindig csoportban látni az óvónőket, gondolom azért ha már nagy a sírás, odamegy valamelyikük megnézni, mi is történt. Az meg egyenesen lehetetlen, hogy egymástól függetlenül cirkáljanak körbe-körbe... Az is eszembe jutott, hogy "az én időmben" még volt az udvaron körjátékozás, torna, lehetne szervezni izgalmas váltóversenyeket, egyszóval nulla darab eszközzel lekötni több gyereket. Ez még nem jutott senkinek az eszébe?

Szia Zsu:-)
sziporka1974, 2010, Szeptember 12 - 01:24

Nagyon sajnálom, hogy ez történt:-( Tényleg igazad van abban, hogy most már szerencsésnek mondhatom magam, hogy a kislányomat a Dobóba vették fel. Vegyes csoport van, Ő elég visszahúzódó típus, kokrétan Neki a nagyobbak nem segítenek, de nagyon szeret oda járni! Jók az óvónénik!
Hirtelen haragomban én a helyedben kivenném őket!(magánvéleményem)
Kitartást Nektek!
Üdv
Andi

nagyon szormorúan olvastam
biborka, 2010, Szeptember 21 - 03:40

nagyon szormorúan olvastam a verekedős esetről. És meg kell, hogy mondjam ez általános már sajnos, hogy előfordulhat. Az én gyermekem szeptemberben kezdte az óvodát.Betették egy vegyes csoportba, ahol a beszoktatás hetében másik állást talált az óvó néni,és elment. Természetesen ilyen az élet, kapott egy jobb lehetőséget és élt vele.Viszont azóta is egyedül van az megmaradt óvó néni, akihez néha becsatlakozik egy-egy segítség, de leingkább összevonják a már amúgyis túllétszámos csoportokat. Az első szülői értekezlet után beteget jelentett a másik óvó néni is, így egy kerek hétig nem volt ennek a csoportnak óvó nénije. 29 kisgyermekről van szó. 10 túlkoros 6-7 éves fiúról, akik már unják az óvodát, de vissza fogják a szülők, ki tudja milyen kényelmi megfontolásból, pedig normális esetben iskola padban kellene ülniük. De csak azt tudom mondani, hogy sajnos csak a csoport szétzilálásában vesznek részt, nem is bír velük az óvó néni. Gyermekem azóta egész érdekesen megtanult káromkodni, ujjával mutogatni olyat, ami nem is ért, rugdalni, és ökölbe szorított kézzel ütni. Kislányról van szó. Természetesen minden gyermekközösségben előfordul az ilyen utánzás,hiszen minden csoportban vannak ilyen agresszív gyermekek.A szülő és leginkább a pedagógus munkája, hisz ő van velük egész nap,ezt korrigálni, és olyan mederbe terelni csoport szinten is,hogy jó és egészséges együttlét alakuljon ki.Véleményem szerint ez itt nem tud megvalósulni, hiszen maga az óvó néni van képtelen helyzetben 29 gyermekkel. Lehetetlen ilyenre figyelni, mert az ilyen munkakörülmény 29 dac korszakban lévő gyermekek esetében csak túlélésről szólhat. Tragédia.És ennek vannak kitéve a gyerekeink.Nem értem miért nem lehet biztosítani több felügyelőt 29 gyerkőcre.Rengeteg munkanélküli van. Nem lenne szabad ilyenen spórolni. És mit tud csinálni ilyen esetben a szülő?Vagy vár türelmesen, és szorongva várom, hogy történjen valami, mert tudom, hogy jobbat is kaphatna a gyermekem, vagy kiveszi gyermekét az óvodából, amin erősen gondolkodom, ha nem történik a közeljövőben változás. És akkor lehet keresni egy másikat, amibe nem kell részletezzem, hogy nem szinte a biztos elutasítással találkozunk, és a krédés megint, hogy ebben az ovival majd megint mivel szembesülünk. Mert a pedagógusok hozzáállása is finoman fogalmazva igen megfáradt. Vagy fizetheteünk egy magánóvodát, ami egy fizetést biztos, hogy elvisz egy átlagos családban.
A helyzet nem rózsás.És itt a gyerekeinkről van szó.Kiszolgáltatva vannak eseményeknek, amiket ők nem tudnak befolyásolni. ALkalmazkodnak hozzá, csak nem biztos, hogy fejlődésüket szolgálja.

Szia Bíborka, később
anitak, 2010, Szeptember 21 - 08:49

Szia Bíborka,

később bővebben is reagálok, de most azzal biztatlak, hogy a szülőin azt ígérték, hogy ezen a héten kezd az új óvónéni. Én is épp úgy fogalmaztam meg magamban, hogy jelenleg a túlélésről szólnak a napok ebben a csoportban, de ennek akkor hátha vége lesz!

Szia Anita! Hát engem ma
biborka, 2010, Szeptember 21 - 19:23

Szia Anita!
Hát engem ma sem győztek meg a szervezésről, új óvó nénit sem láttam sehol.Nem tudom. Ráadásul a férjem még rosszabbul bírja a gyűrődést. Lehet, mi egyébként rosszabbul éljük meg, mint maga a gyerek, de mégis, mégis. Szóba került költözés is, talán a sors is így akarja, hogy másfelé vegyük az utunkat. Várom bővebb véleményed, igazán érdekel:-)

Sajnálom, Bíborka!
Zsu, 2010, Szeptember 24 - 15:04

Nagyon sajnálom, hogy ez történt a ti ovitokban! Gondolom, az óvónők is inkább elmennek egy magánoviba, ha tehetik, mert ott többet kapnak, bár nem vagyok meggyőződve, hogy könyebb gyerekekkel... Ezek szerint a 30 körüli (mostanra standard) csoprtok mindenütt a túlélésről szólnak. Persze meg lehetne oldani úgy a dolgot, hogy nem 2 óvónő váltaná egymást, hanem pl. 4, 2 délelőttös és 2 délutános (hogy a dadusok nehéz helyzetét már ne is említsem!). Persze ennek a felemlegetésére jönne a jól bevált "erre nincs pénz, másra sem kapunk" válasz. Lehet, hogy az önkormányzatnál kellene verni az asztalt, hogy képtelen helyzet van az oviban és ezt nekik is be kellene látniuk, de legfőbbképp tenni ellene valamit. Ha már annyira összevonogatnak mindet, azért egy szinten meg kellene állni, illetve legalább személyzetileg fejleszteni azokat az intézményeket, ahol nem 5-10 gyerek lézeng...
Egyébként nem vagyok arról sem meggyőződve, hogy a magánovikban jobban figyelnének a gyerekekre, legfeljebb a befizetett vaskos összegért rengetek külön programban/oktatásban részesülnek (addig is inkább énekelni vagy angolul tanulnak nem káromkodni vagy nem püfölik meg őket). Csak az tényleg plusz egy fizetés, főleg, ha azt nézem, hogy nekünk nem egy gyerekre kellene...

Érdekes, hogy mindenhol,
lippai, 2010, Szeptember 25 - 03:53

Érdekes, hogy mindenhol, minden oviban vannak ilyen esetek.A mi óvodánkban is történnek érdekes dolgok. Pénz függő az is.Mert szerintem minden ebből indul ki, és e körül forog. Jobb fizetés, jobb hozzáállás, több lelkesedés a gyerekek iránt.De miért is ezen spórolnak odafent?Mert nem óvodai vezetőség szintjén buknak meg a vizsgán. szerintem.

Sziasztok! Igen, egyetértek
biborka, 2010, Szeptember 25 - 08:52

Sziasztok!
Igen, egyetértek az anyagiakról. Na, megint egy kicsit hosszabban...Önkormányzatok terén kellene természetesen kezdeni a felelősségteljesebb átgondolást, hogy ezekben az itnézményekben gyerekeket látnak el. Hozzáteszem a mi óvodánkban mind a vezetőség, mind az óvó nénik hozzáállása nagyon jó, nagyon kedvesek, ők lennének a legboldogabb gondolom, hogy normális körülmények kzött tudnának figyelni és doglozni a gyerekekre. Szóval őket is áldozatként látom ebben a helyzetben, egész egyszerűen rá vannak szorulva szükség megoldásokra. Nem rajtuk múlik. Csak kár, hogy ezt nem látják önkormányzati szinten. A magánovikról pedig annyit, hogy igen, gomba módra elszaporo dtak a magánóvodák, a csanák stb. Egy tanfolyam elvégzése után megfelelő tőkével rendelkezve nyithat tulajdonképpen bárki, egy ilyen oklevéllel rendelkezve gyermekeknek napköziket. Nem vagyok benne én sem biztos, hogy szakszerűbb ellátást kapnak és nagyobb odafigyelést. Tisztelet a kivételnek. Ez mostanra egy jó vállalkozás lett, mert tudják, hogy a többszörös túljelentkezések miatt rá vannak szorulva a szülők, akiket elutasítottak mindenhonnan. Rendes ovikban úgy érzem bármilyen probléma, ami pl. a mi csoportunkban is fellépett nem a szaktudás hiánya, hanem a pénz hiánya generál. Csak nagyon szomorú. Mert egy-egy ilyen átmeneti helyzet igen sok kérdést eredményez a szülőkben, merre, hogyan tovább, a gyerekekről nem is beszélve. Nem biztos, hogy ennyi magatartásbeli probléma lenne bárhol is, ha meg lennének fizetve a pedagógusok. Még azt a nyári szünetet is irígylik tőlük, pedig csak ez az őrült, rohangálós, pénz orientált világ az, ami eltompítja a normális hozzáállást a felháborodó szülőknél, hogy ebben a nyári időszakban akkor meg mit is csináljon a gyerekével. Szerintem meg mind a pedagógusnak, mind a gyereknek kell ennyi pihenés, hogy csak és kizárólag családi körben legyenek együtt. Ez szerintem nem a pedagógusok privilégiumának kéne tekinteni, hanem egyszerű feltöltekezésről mindkét részről. Ez a munka főleg ilyen körülmények között, nagyon sok odafigyelést és erőt kíván. Persze jó esetben. És persze egy szülő a legtöbb esetben nem teheti meg, hogy egy hónapra nem dolgozik. Részemről ha ezt így leírnám a főnökmnek, másnap már bizonyára más ülne a helyemen.

niki képe
Bérekről
niki, 2010, Szeptember 25 - 13:24

Az óvónők közalkalmazottak, bérüket törvényben szabályozzák, és törvényeket az országgyűlés alkot, nem az önkormányzat...úgyhogy a kevés bérért nem őket kéne elmarasztalni.
Bővebben: www.kozszolga.hu/illetmenyalap olvashattok.

Sági Zenina képe
Igen is, nem is.
Sági Zenina, 2010, Szeptember 25 - 14:13

Egyetértek Nikivel. A fizetéseket és a normatívát is az országgyűlés határozza meg. Sajnos a normatíva alacsony összege miatt mennek 120-150%-on az óvodai csoportok és az iskolás osztályok. Nem a pedagógiailag hatékony létszám, hanem a minél több fejpénz elérése határozza meg az oktatási intézmények felvételi határait, meg persze a létesítmény kapacitás korlátai, bár néha az sem :(

Sajnos sok óvoda, bölcsöde bezárt, a szülőnek pedig tennie kell valahová a gyereket. És néha akkor is óvodába járatná a gyereket, ha otthon van a kis tesóval, mert a gyerek igényli a társaságot, az inspirálóbb foglalkozást.

Ami az önkormányzton, mint fenntartón múlik:

- nyit-e új óvodát, bölcsödét (persze költséges, de szükséges, ha nem akarjuk agyonterhelni a pedagógusokat és az amúgy kimaradó gyerekek szüleit elégedett szavazópolgároknak akarjuk látni)
- milyen az intézmény felszereltsége (nekem erről mindig a Bokréta bölcsöde és óvoda udvarának éles kontrasztja jut eszembe, de megemlíthetjük a gyönyörű virágos köztereinket, új játszótereinket, míg egyes óvodába, bölcsibe nem jut normális udvari játék. És nem azt akarom mondani, hogy ne legyen szép köztéri játszótér, csak egyensúly kéne.)
- mennyire figyelnek oda a protekcióra
- mennyire figyelnek oda az igényes pedagógiai munkára (ui. ez nem csak pénz kérdés. Aki óvónőnek megy, hosszú évtizedek óta tudja, hogy nem fog belőle meggazdagodni. Mégis csinálja. Akkor csinálja jól, mert nagy a felelőség. Tudom, miről beszélek, mert anyukám is, nővérem is óvónő. Ha nem megy, tessék máshová menni! És ez nem azt jelenti, hogy ne érdemelnének több pénzt, mert igen. Sőt. De nem kötelező ezt csinálni. És a fenntartó, ha akarja, akkor tudja, hogy hol, milyen pedagógiai munka folyik, és tehet érte, hogy jobb legyen. Ha igazán akar...)

Nyilván a kérdés nagyon összetett, és ennél sokkal több aspektusa van, most nem akarom tovább ragozni.

niki képe
kritika
niki, 2010, Szeptember 26 - 17:17

Erre csak azt mondom, hogy okoskodni a legkönnyebb, elégedett szavazók meg egyszerűen nem léteznek...:)

új óvónéni
Tichy-Rács Eszter, 2010, Szeptember 27 - 14:52

én ma láttam az új óvónénit! Be is mutatkozott, pedig mi egy másik csoportot amortizálunk.

Normatíva? Az annyi, amennyi. És persze lehet "különengedménnyel" kivételesen megengedni, hogy nagyobb létszámokkal induljanak csoportok, de konkrétan sem az óvónéni fizetése nem lesz ettől nagyobb, sem több ágy nem lesz.

A minőségi pedagógia munkát meg elég nehéz elismerni. Még óvoda szinten jobban belelátunk.

MolnarMoni képe
Különengedély - hahaha
MolnarMoni, 2010, Szeptember 28 - 12:25

Ez a különengedély és kivételesen, ez nagyon jól hangzik, de sajnos úgy tűnik, ez az alap. Annak idején, amikor ide költöztünk és kilincseltem az óvodai helyért a lányomnak, aki most már 5 éves és kötelező oviba járnia, elmondta az óvodavezető, hogy a nm-arányos létszámon felül külön önkormányzati engedéllyel +30%-ot lehet felvenni, és minden csoport így, 130%-on működik, vagyis csak akkor van hely, ha valaki elmegy. És tényleg, a kiscsoportba most megint 29 főt (130%) vettek fel. Én meg az egyszerű eszemmel azt gondoltam volna, hogy a +30% az azért van, hogy ha később szükséges 1-1 hely, pl. mert valaki odaköltözik, akkor legyen.

nem véletlen
Tichy-Rács Eszter, 2010, Október 1 - 22:55

én sem véletlenül tettem idézőjelbe.

Szerintem konkrétan katasztrófa, hogy mekkorka csoportszobákban vannak 29-en. Az én gyerekeim éppen a legnagyobban vannak. Ezt én tényként tudtam, de amikor nyáron másik csoportban kellett lepasszolnom a gyereket, összeszorult a szivem.

MolnarMoni képe
Gondoltam, hogy te
MolnarMoni, 2010, Október 3 - 22:47

Gondoltam, hogy te idézőjelesen értetted, csak hátha valaki nem tudja...

vonás utca piros csoport
Polgárka, 2010, November 16 - 13:15

Sziasztok,
nem járt valamelyikőtök kislánya/kisfia régebben a Vonás utcai ovi Piros csoportjába? Nálunk is gond van a beszoktatással, és tanácsot szeretnék kérni ezzel kapcsolatban. Nem vagyok kezdő ovis szülő, bölcsibe is jártak a gyerekeim, de most tanácstalan vagyok a követendő szülői stratégiát illetően. A téma érzékeny jellegénél fogva privát mailt kérnék, ha lehet. Nagyon köszi, ha tudtok segíteni.